Szukaj na tym blogu

wtorek, 24 kwietnia 2012

No. 2 Tiramisu Cupcakes


Cupcakesy słynnym, włoskim deserem inspirowane. Pierwowzoru nie prześcignęły, ale były blisko :)


Po upieczeniu, nasączone syropem kawowym, posypane wiórkami z gorzkiej czekolady i przykryte kremem z serka śmietankowego i cukru, z odrobiną  likieru kawowego:

 

Posypane startą, gorzką czekoladą.




Po zastanowieniu, stwierdzam, że były naprawdę pyszne :)



na 12 babeczek:

szklanka mąki
półtorej łyżeczki proszku do pieczenia
pół szklanki brązowego cukru
dwa roztrzepane jajka
pół szklanki miękkiego masła


do nasączenia babeczek (syrop kawowy):

dwie łyżki kawy rozpuszczalnej
2 łyżeczki cukru
4 łyżki wody
(wszystko zagotować, do momentu rozpuszczenia się cukru)

krem:
225g serka śmietankowego lub mascarpone
1/4 szklanki cukru pudru
likier kawowy lub Amaretto

4 komentarze:

  1. Osz w mordeszkę, to Ty!!!! A ja myślałam, ze po prostu wynalazłaś tego bloga!!!
    :D:D:D
    Bombastic! Rili fantastic!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ułaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ja (jeszcze) bez śniadania a tu takie dobre rzeczy :O
    Czuję pilną potrzebę wbiegnięcia do kuchni aby zacząć piec O.o
    Do kardamonowych muffinów się zbieram od tygodnia... ale u Ciebie poczułam kopa!!! :))

    ps.wiesz, ze masz captcha na blogu? :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie, nie wiedziałam. Ja w ogóle mało wiem o tym co mam na blogu, oprócz tego, że mam babeczki :)

    I dziękuję za miły komentarz, namawiam do pieczenia! Dużo i często :)

    OdpowiedzUsuń