Szukaj na tym blogu

niedziela, 17 sierpnia 2014

Tosty francuskie z ricottą, miodem i owocami.

Kiedy miałam nie więcej niż 7 lat i po jednym kucyku z każdej strony głowy, mama kupiła mi pierwszą książkę kucharską. To była książką z przepisami Kubusia Puchatka, a ponieważ miałam wtedy do gotowania dwie małe, lewe rączki, przepisy ze środka nie doczekały się zbyt wielu realizacji.

Pamiętam za to dobrze jeden przepis, który wyszperałam i zrobiłam SAMA. To były "Tosty Kubusia Puchatka", a mi wydawało mi się wtedy, że to szczyt fiu-bździu! na talerzu. Usmażyć chlebek w jajku i jeszcze polać go miodem? Fiu-bździu.


Teraz mam jedną lewą rękę i wiem, że Kubuś Puchatek jadł tosty francuskie z miodkiem. 
I tak samo dzisiaj, jem je ja.


W tytule jest już wszystko, prawda? 
Idealne śniadanie. Tosty mięciutkie w środku, chrupiące na zewnątrz, słodkie, pyszne, z owocami. 
Do ich zrobienia można użyć każdego pieczywa, które jest już "wczorajsze", nie ma lepszego sposobu, żeby je wykorzystać. W mojej szafce zalegały wczorajsze bułeczki żytnie z ziarnami, które doskonale sprawdziły się w przepisie. 


Składniki:
(porcja dla 1 osoby)

1 bułeczka lub 2-3 kromki chleba
1 jajko
4 łyżki mleka
szczypta cynamonu
2 łyżki masła

dodatkowo:
3 łyżki miodu
3 łyżki ricotty
garść borówek
kilka truskawek

Na patelni rozpuszczamy masło, w miseczce roztrzepujemy jajko z mlekiem i cynamonem, dodajemy łyżkę roztopionego masła, mieszamy. 
Bułeczkę rozkrajamy na dwie części. Ja z górnej odciełam "czapeczkę", której nie użyłam do tostów. Jeśli pieczywo jest dość twarde, nakłuwamy je kilka razy widelcem, dzięki czemu lepiej nasączy się jajkiem.
Kromki zanurzamy w jajku z obu stron, zostawiamy na pewien czas, aż dokłądnie nasączą się mieszaniną. Podgrzewamy roztopione na patelni masło, kiedy jest gorące układamy na nim tosty, smażymy aż do zarumienienia z obu stron. 

Gorące polewamy miodem, przykrywamy ricottą i owocami. 
Gotowe. 



(Tostów nie musimy podawać z miodem i ricottą, równie pyszne będą z cukrem cynamonowym, syropem klonowym, sokiem z pomarańczy i cukrem pudrem, czy dżemem. To jeden z przepisów, przy którym poeksperymentować mogą początkujący kucharze, a efekt powinien być zawsze zadowalający.)


Smacznego!

3 komentarze:

  1. Kubuś Puchatek wiedział co jest dobre :) Słodkie śniadanie zawsze jakoś nastawia mnie na lepszy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tosty i jeszcze nigdy nie próbowałam ich w takiej postaci :). Muszę wypróbować ten przepis. Ostatnio kupiłam na https://duka.com/pl/agd/tostery nowy opiekacz do kanapek, w którym przyrządzam sobie różne zapiekanki oraz tosty. Najczęściej podaję je na śniadanie do porannej kawy. Bardzo lubię zwłaszcza tosty na słodko posmarowane dżemem. Uważam je za idealny posiłek na początek każdego dnia.

    OdpowiedzUsuń