Szukaj na tym blogu

niedziela, 17 sierpnia 2014

Tosty francuskie z ricottą, miodem i owocami.

Kiedy miałam nie więcej niż 7 lat i po jednym kucyku z każdej strony głowy, mama kupiła mi pierwszą książkę kucharską. To była książką z przepisami Kubusia Puchatka, a ponieważ miałam wtedy do gotowania dwie małe, lewe rączki, przepisy ze środka nie doczekały się zbyt wielu realizacji.

Pamiętam za to dobrze jeden przepis, który wyszperałam i zrobiłam SAMA. To były "Tosty Kubusia Puchatka", a mi wydawało mi się wtedy, że to szczyt fiu-bździu! na talerzu. Usmażyć chlebek w jajku i jeszcze polać go miodem? Fiu-bździu.


Teraz mam jedną lewą rękę i wiem, że Kubuś Puchatek jadł tosty francuskie z miodkiem. 
I tak samo dzisiaj, jem je ja.


W tytule jest już wszystko, prawda? 
Idealne śniadanie. Tosty mięciutkie w środku, chrupiące na zewnątrz, słodkie, pyszne, z owocami. 
Do ich zrobienia można użyć każdego pieczywa, które jest już "wczorajsze", nie ma lepszego sposobu, żeby je wykorzystać. W mojej szafce zalegały wczorajsze bułeczki żytnie z ziarnami, które doskonale sprawdziły się w przepisie. 


Składniki:
(porcja dla 1 osoby)

1 bułeczka lub 2-3 kromki chleba
1 jajko
4 łyżki mleka
szczypta cynamonu
2 łyżki masła

dodatkowo:
3 łyżki miodu
3 łyżki ricotty
garść borówek
kilka truskawek

Na patelni rozpuszczamy masło, w miseczce roztrzepujemy jajko z mlekiem i cynamonem, dodajemy łyżkę roztopionego masła, mieszamy. 
Bułeczkę rozkrajamy na dwie części. Ja z górnej odciełam "czapeczkę", której nie użyłam do tostów. Jeśli pieczywo jest dość twarde, nakłuwamy je kilka razy widelcem, dzięki czemu lepiej nasączy się jajkiem.
Kromki zanurzamy w jajku z obu stron, zostawiamy na pewien czas, aż dokłądnie nasączą się mieszaniną. Podgrzewamy roztopione na patelni masło, kiedy jest gorące układamy na nim tosty, smażymy aż do zarumienienia z obu stron. 

Gorące polewamy miodem, przykrywamy ricottą i owocami. 
Gotowe. 



(Tostów nie musimy podawać z miodem i ricottą, równie pyszne będą z cukrem cynamonowym, syropem klonowym, sokiem z pomarańczy i cukrem pudrem, czy dżemem. To jeden z przepisów, przy którym poeksperymentować mogą początkujący kucharze, a efekt powinien być zawsze zadowalający.)


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Kubuś Puchatek wiedział co jest dobre :) Słodkie śniadanie zawsze jakoś nastawia mnie na lepszy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń